trollmorspysselhorna.blogg.se

2013-02-13
21:56:22

tri shutter card
Hej alla tervliga bloggbesökare!
idag tänkte jag visa hur man gör basen till tri shutter card..
 
Måtten är anpassade för att passa i ett vanligt kuvert :)
 
 

Börja med att ta fram cardstock i valfri färg och skär till den efter måtten ovan
 
 
Sedan är det dags att biga pappret
 
 
 
Efterson att jag varken äger ett flasben eller en scoreboard så använder jag mig av en vanlig kniv samt en utav mina skärmaskiner med en perfekt skåra för bigning
 
 
Jag hoppas ni ser linjerna?!
 
 
Nu är det dags att skära till pappret lite så från kanten på långsidan vid första bigningen så mäter ni 3,7cm ner från båda sidor. sedan tar ni er skalpell och skär en rak linje mellan markeringarna så att det ser ut...
 
 
 
...Såhär
 
 
 
NU kommer det roliga! Vik pappret som på bilden och sedan är det bara att sätta igång med finliret.
 
 Jag burkar klä stommen i något designpapper för att få lite bättre stadga
sedan går jag lös på diverse stämplar och dekorationer och om ni scrollar ner lite ser ni ett exempel med ett rådjur:)
 
Jag hoppas ni fann det enkelt att förstå och att ni vågar testa denna vikning som går att göra så oändligt mycket med:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: