trollmorspysselhorna.blogg.se

2013-04-24
07:59:52

Barnpyssel Klädnypor
Jag har ju äran att tillhöra designteamet för SIU och detta var mitt inlägg i fredags :)
 

Hej på er!

Som småbarnsförälder så vet jag hur bra det kan vara med ett ess i rockärmen de där  regninga dagarna som spenderas inomhus. Dessa dagar brukar iaf vi ägna åt pyssel, iaf stunderna mellan alla hundpromenader ;) Så idag tänkte jag tipsa om ett väldigt enkelt pyssel som passar de allra minsta till de lite större barnen :)

Igår pysslade jag och min 3åring större delen av dagen och det här är ett axplock av allt vi hann med:) Hon älskar verkligen de nya träfigurerna och stjärnorna

Material:

  • Kanin (stora) art.nr 300016
  • kanin (små) art.nr 300014
  • Blomma art.nr 300011
  • Hjärta art.nr 300015
  • jordgubbe art.nr 300009
  • nycklepiga art.nr 300010
  • giraff art.nr 300013
  • Stickles true blue art.nr 150034
  • Limpistol art.nr 290006
  • Dubbelhäftande tejp art.nr 290002

Stjärnor samt rosetter kommer i nya katalogen och jag har tyvärr inget art.nr än

Klädnypor i valfri storlek 

Passande färg (fungerar utmärkt med vanliga kritor eller tuschpennor)

 

 

Limma fast figurerna med limpistol (om ni vill att de ska sitta ordentligt) annars fungerar det med dubbelhäftande tejp eller annat lim av valfri sort.

 

 

FÄRDIGT!

 

 

Kan användas som kylskåpsmagneter.

Fäst då en lite magnet på baksidan

 

Teckningshållare

 

Sen kom vi på att vi ville göra lite färggladare klädnypor så fram med pensel och träfärg. 

Här har vi även använt lite glitter, stjärnor och rosetter

Dessa kommer att få hålla ihop små presentpåsar

 

Sen kan träfigurerna användas till armband/halsband :)

 

 

Undrar ni något så tveka inte att höra av er :)

/ Trollmor

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: